dimarts, 28 d’abril del 2020

REGISTRE DEL TEMPS I LA TEMPERATURA

Hola bonics i boniques!

Aquests dies heu fet d'homes i dones del temps i heu anat registrant totes les dades refents al temps i a la temperatura. Ha arribat el moment d'elaborar gràfiques que expliquin aquestes dades. Per poder fer el registre de la temperatura i del temps et proposem que miris els videos següents que t'ajudaran a entendre com fer-los.

Cliqueu a sobre de les graelles i s'obriran els videos.








REGISTRE DE TEMPERATURA: Utilizant un gràfic de punts i línies.






REGISTRE DEL TEMPS; Utilitzant un gràfic de barres.















Un cop hagis registrat totes les dades a les graelles, arriba el moment d'extreure conclusion.

● Quin ha sigut el dia amb la temperatura més alta durant aquest dies? Quants graus Celsius (ºC) ha fet?
   
● Quants dies ha fet sol?
   
● Quants dies ha plogut?
   
● En quina estació de l’any creus que som? (Tenint en compte, el temps atmosfèric i la temperatura que has anat registrant).
     
● Per què? Justifica la teva resposta.

Endavant! Esperem la teva foto dels dos gràfics d’abril omplerts a mà amb les dades  de la temperatura i el temps, i la del ​full  amb les respostes de les preguntes a:

ec2nA@escolacamins.cat
ec2nB@escolacamins.cat



dimecres, 22 d’abril del 2020

POEMA D'ABRIL DE MIQUEL MARTÍ I POL RECITAT_2A PART

SEGUIM GAUDINT EL POEMA D'ABRIL

Hem rebut els vostres arxius de so amb la primera lectura del poema i ens ha encantat sentir les vostres veus! 

Sabem que per alguns i algunes no ha estat fàcil. Gràcies!!! Seguiu llegint-lo cada dia i així, quan us graveu llegint passats uns dies, podreu veure els canvis de la primera lectura a la última. Endavant!!

Avui us adjuntem uns arxius de so de les dues tutores de 2n per ajudar-vos en com recitar el poema d'Abril d'en Miquel Martí i Pol.

Una abraçada d'elefant!!






A veure si esbrineu qui és qui?








dimarts, 21 d’abril del 2020

ELS VOSTRES JEROGLÍFICS

Jeroglífics nous!!!

Són els que heu anat creant vosaltres. Ens han fet pensar molt!! Sou uns genis! Gràcies per la participació, ens han encantat les vostres propostes!

Si us ve de gust, us proposem resoldre'ls. Segur que ho aconseguiu! 

Us els enumerem perquè us sigui més fàcil enviar les respostes a:

ec2na@escolacamins.cat.
ec2nb@escolacamins.cat



1. Júlia


2. Gabriel



3. Emma


4. Pau Solà


5. Quim


6. Mateu



7. Pau



8. Martina M.




9. Marina


10. Zoe




11. Chloe


12. Sergio





13. Martina G. Nevado




14. Felix


15. Evan




16. Álvaro























POEMA D'ABRIL DE MIQUEL MARTÍ I POL

Bon dia bonics i boniques!


Us enrecordeu del llibre "Per molts anys!" de Miquel Martí i Pol? Cada entrada a un nou mes en descobríem el poema corresponent. 

Us ve de gust conèixer el del mes d'Abril?

Doncs aquí us el deixem! 


El repte d'aquesta setmana és que el pogueu saborejar mica en mica, el llegiu i rellegiu cada dia, que us feu molt amigues i amics del diccionari i descobriu aquelles paraules que volen ser properes a vosaltres... i quan ja us hagueu familiaritzat amb el poema, el repte es complica:

Memoritzeu-lo i inventeu gestos amb el cos mentre el reciteu tot utilizant el cos per expressar el que en Miquel Martí Pol ens vol transmetre amb aquest poema. Recordeu fer un forat a la paret amb les vostres veus! Que us escoltin les veïnes i els veïns recitar-lo per la finestra. Potser aconseguiu que qui us escolti cada dia, se l'acabi aprenent també...jejeje. Aquest ja seria un súper repte!!! Creieu que podrieu aconseguir-ho? (És broma..)

ABRIL

Per l'abril,
si cada gota en val mil,
cada rosa en val deu mil
i cada llibre cent mil.

Amb la pluja, roses i llibres
celebrem la festa gran,
que ningú no en quedi fora,
ni els d'ara ni els qui vindran;
els d'ara, per fer patxoca
al costat de l'alt patró,
els qui vindran, per si toca
d'afegir-hi més saó,
perquè sant Jordi se senti
sempre ben acompanyat
i ens ajudi, als uns i als altres,
a poder guanyar el combat
que fa tants segles que dura
i encara no s'ha acabat.

Per això, quan l'abril pinta
tots els marges de color
i fa les nits molt més tèbies
i el cel més encisador,
convé que tots, nois i noies, cantem ben fort la cançó:

Per l'abril, 
si cada gota en val mil,
cada rosa en val deu mil
i cada llibre cent mil.

MIQUEL MARTÍ I POL





Què necessitem que ens envieu? 
1- Un arxiu d'àudio amb la vostra veu fent la primera lectura del poema.
2- Un vídeo amb vosaltres recitant el poema i fent els gestos que us hagueu inventat a l'hora. 
3- Un segon i últim arxiu d'àudio fent una última lectura  del poema, el podeu gravar el mateix dia d'entrega. 

Per què fer dos àudios i un vídeo? Volem que us sentiu i us veieu a vosaltres mateixos com heu millorat la lectura del poema des del primer dia fins l'últim que l'heu anat llegint. Observeu si us escolteu bé, recordeu vocalitzar (obrint la boca) i fer pauses quan veieu punts i comes, i alceu el volum de forma agradable perquè se us escolti bé. Així vosaltres també podeu veure com aneu creixent!! Ja sabeu que sou uns experts en això!!
Gaudiu-lo molt!!!

Important! Data d'entrega: 
1er àudio: 21/04/2020
Vídeo i 2n àudio: prorrogat el 27/04/2020


Recordeu que ho heu d'enviar a: 
ec2na@escolacamins.cat.
ec2nb@escolacamins.cat

Esperem els vostres vídeos i àudios amb molta il·lusió!
Una abraçada!

Les mestres de 2n







FEM UN HORARI

Benvinguts i benvingudes al tercer trimestre!

Re-emprenem un nou trimestre amb nous reptes.

Durant el confinament, és molt important establir un horari que es pugui repetir al llarg dels dies, això ens ajudarà a organitzar-nos i a tenir una rutina.

Quin és el repte que et proposem?


Per treballar els dies de la setmana i organitzar-te millor et demanem que et facis un horari (com el de l'escola o l'agenda) on anotar paraules o enganxar o dibuixar imatges que et recordin la tasca a fer com:

- Lectura
- Treball global
- Exercici físic
- Descans
- Ball
- Jocs de taula
- Mirar el televisor o la tablet
- Cuidar els animals
  ...

Quan el dissenyeu, és convenient, si és possible, mantenir un horari fix i estable en relació a l’hora d’anar a dormir i despertar-se, així com en l’horari dels àpats. Per això us proposem que en el vostre horari podeu afegir les hores d'aquests moments dibuixant un petit rellotge. Recordeu que l'agulla més curta indica les hores, i la llarga, els minuts. Per fer una hora en punt la llarga ha d'estar al 12 i la curta al número de l'hora que voleu posar.





Sempre que us sigui possible, creeu el vostre horari en un full visualment atractiu i divertit. És per vosaltres! 

Quan hagis dissenyat el teu horari, fes una foto i envia-la a ec2012@escolacamins.cat

Endavant!




dijous, 16 d’abril del 2020

RESPOSTA DEL REPTE "JEROGLÍFIC"

La RESPOSTA d'aquest jeroglífic es.....



Felicitats Isona, Júlia, Pau Solà, Zoe, Emma, Gabriel, Felix, Àlex, Quim, Martina Moya, Pau, Cecília, Álvaro i Evan!


Tan bon punt reunim tots els jeroglífics que heu anat fent, us els penjarem en una altra entrada perquè els pogueu anar descobrint. Són molt creatius i originals. 

Gràcies per les vostres aportacions!!!








divendres, 3 d’abril del 2020

2n REPTE MATEMÀTIC: QUI ÉS L'INTRÚS?


Us atreviu a descobrir quin és l'intrús de cada secció d'imatges?

La tasca que us proposem parteix del que s'anomena "QUELIS": Quin és l'intrús? 
Partim de tres propostes on en cada una hi ha quatre formes geomètriques. Us demanem que localitzeu quina d’aquestes figures no comparteix amb les altres una propietat que sí tenen en comú les altres tres. Us animeu?

Ens expliqueu quin creieu que és l'intrús i per què? Creieu que només hi ha un intrús? 
Ens podeu enviar el vostre criteri personal responent a les preguntes del formulari que trobareu a continuació. Clica aquí.

Ep! Penseu en identificar-vos i dir qui sou quan envieu el vostre escrit, audio o comentari. 

Endavant!

QUELI Nº1













QUELI Nº2














QUELI Nº3




















Si us animeu també podeu crear la vostra propia queli. Heu de tenir en compte que heu de posar en joc 4 elements i algún d'ells ha de ser un intrús.

Si voleu ens les podeu fer arribar a: ec2012@escolacamins.cat

Una abraçada