dilluns, 1 de juny del 2020

Tasca 2: AUTOAVALUACIÓ (del 2 al 8 de juny)




Com han sigut els teus aprenentatges durant el confinament?
S'acaba el 6è trimestre de cicle inicial, un nou cicle!.
És moment de tancar processos i fer valoracions d'aquest 3r trimestre confinats.

-QUÈ has de fer?
Ens has de fer arribar la teva autoavaluació feta i pensada només per tu, amb les teves
paraules i les teves reflexions.


-COM? Segueix el següent full de ruta:
1. Prepara un llapis amb punta afilada i una goma, o un punta fina negre.
2. Pensa i reflexiona sobre el que vols escriure en cada espai:

Aquest tercer trimestre des de casa...
HE APRES...
EM PROPOSO MILLORAR...
HE GAUDIT FENT...
M'HA RESULTAT DIFÍCIL...

(Recorda el que vam compartir en la videotrucada. Pensa en com has après des de casa, com has sentit i gestionat les teves emocions, quins valors humans has vist crèixer en tu, què pots millorar de tot plegat, quins hàbits de treball has tingut a casa, t'has pogut organitzar el teu temps de treball i d'oci de manera autònoma, has tingut dificultat en alguna gestió emocional o d'aprenentatge curricular... )

Si ho necessites, escriu les idees en un esborrany per fer frases entenedores i organitzar-te les idees del que vols expressar. Recorda que la frase comença en majúscula i acaba en un punt.

3. Si pots, imprimeix amb l'ajut d'un adult la graella adjunta en la següent imatge, si no, copia les preguntes com està en el full:

4. Escriu les teves reflexions en el full imprès o el que heu fet vosaltres, i recorda fer-hi la teva signatura.

És important que ho facis amb lletra entenedora.
Ho pots fer en llapis o amb puntafina negre (si estas molt segur/a).

5. Fes una foto i afegeix-la en el següent formulari: clica aquí.

IMPORTANT: assegura't que quan fas la foto es llegeix bé el que has escrit. L'adjuntarem
en el teu informe del tercer trimestre!




Tasca 3: FRUITA I VERDURA_del 2 al 16 juny


INVESTIGUEM:  Quanta fruita i verdures mengeu a casa?


Com ho faràs?

1) Fes una hipòtesi de quanta i quina fruita i verdura creus que mengeu a casa durant 15 dies i escriu-ho en un paper. Guarda'l per comparar-ho després de la investigació.






2) Durant 15 dies registra  totes les fruites i verdures que mengeu a casa (la família t'haurien d'anar dient el que van menjant, i tú, també els hi pots preguntar. Penseu la millor manera de fer-ho, el treball en equip facilita la tasca).


3) Per si ho necessites et donem alguna idea de com fer aquest recull de dades. Clica la següent imatge i escolta les indicacions.







4) Quan acabis la investigació recull el full amb les dades i elabora un pictograma

Què és un pictograma?
Un pictograma és una representació gràfica mitjançant dibuixos de les dades recollides. S’elabora amb el mateix procediment que un gràfic de barres, com vam fer amb el temps del mes d'abril i maig, però substituint els rectangles per dibuixos que simbolitzen el que volem registrar.

Aquí et deixem un exemple. Clica el dibuix de les fruites i escolta les indicacions de com fer un pictograma.


Recorda que has d'anar registrant les dades durant 15 dies. El proper dia 16 de juny ens hauràs de fer arribar el pictograma amb el recull d'aquestes dades i la teva hipòtesi inicial amb la reflexió comparant la hipòtesi amb el resultat final. 

Endavant! 













RECULL DE LA TASCA:PROBABILITAT AMB CARAMELS

Bé, nois i noies, aquí teniu les vostres respostes agrupades sobre aquella bossa amb caramels...
Hi ha inclòs un vÍdeo on també s'explica.



PLANTEJAMENT:

La Vanessa té una bossa plena de caramels. A ella li agraden molt els caramels de maduixa. A la bossa hi ha 8 caramels: 5 són de llimona, 2 de maduixa i 1 de menta.

PREGUNTES:

1.   Si la Vanessa treu un caramel de la bossa sense mirar, és IMPOSSIBLE, POSSIBLE (poc o molt probable ) o SEGUR, que un dels caramels sigui de maduixa? 

IMPOSSIBLE
POSSIBLE
SEGUR
1
41
0

POC PROBABLE
MOLT PROBABLE

12
--


2.   Per què? Què has fet per arribar a aquesta conclusió? (Raona la teva resposta) 
 Com hi ha caramels de maduixa, és possible que surti.
Com n’hi ha 2 de maduixa, però 5 de llimona, és poc probable que surti el de maduixa, i que és més probable que surti el de llimona, perquè d’aquest sabor n’hi ha més.

3.   La Ivette s'acosta a la Vanessa i li pregunta: què és més probable que surtin, 2 caramels de llimona o 2 de maduixa? 
UNANIMITAT ABSOLUTA!! Tothom, sense excepció, ha dit que és més probable que en surtin 2 de llimona!

4.   Per què? Què has fet per arribar a aquesta conclusió? (Raona la teva resposta) 
També unanimitat en les respostes… perquè n’hi ha més de llimona!
N’hi ha que heu comparat els dos nombres (“n’hi ha 5 de llimona i 2 de maduixa”),
Molts heu fet la prova empírica: ho heu provat diverses vegades i MAI us ha sortit 2 de maduixa, els ha pogut sortir 2 de llimona, i fins i tot 1 de maduixa i 1 de llimona, però 2 de maduixa mai.

 5.   La Marta comenta: és impossible treure una xocolatina de la bossa. Tú què en penses? 
Tots, absolutament tots i totes esteu d’acord en que és impossible treure una xocolatina de dins la bossa.
Doncs perquè no n’hi ha cap a dins, de xocolatina!

 6.   Si treus 3 caramels de la bossa, hi ha algun que pugui sortir verd? *
Tothom d’acord!! SI

 7.   Per què? Què has fet per arribar a aquesta conclusió? (Raona la teva resposta) 
Doncs... perquè n’hi ha 1, de verd!! És clar!!
És molt difícil, molt poc possible, però la probabilitat hi és, pot sortir!


Noies i nois, hem estat llegint les vostres respostes, i veiem que feu servir el cap per pensar, raonar... i explicar el millor possible tot el que heu pensat!
A més hem pogut comprovar que heu après a utilitzar les paraules IMPOSSIBLE, PROBABLE, POSSIBLE... Quantes coses noves!!

Us convidem a seguir jugant amb l'estadística i la probabilitat, fent ús d'altres objectes, quan tingueu algun moment de no fer res.

Us felicitem de tot cor!!









Tasca 4: DIARI DE LECTURA I COMPOSICIÓ ARTÍSTICA ORAL


Que voli la imaginació!


Ara sí!! Ha arribat el moment de compartir el vostre DIARI DE LECTURA que heu estat fent des del principi del confinament. Estem impacients per descobrir-los!

Què has de fer? Segueix el full de ruta:

1. Fes una foto del teu diari de lectura on es vegi bé el que hi has escrit.
2. Recopila tots els llibres i altres recursos literaris que hagis inclòs en el teu diari i experimenta com fer una construcció artística amb ells.


3. Quan ja tinguis clar com faràs la teva composició artística, desmonta-la i torna-la a muntar, però aquest cop pensa en quin ordre posaràs els llibres, de manera que et vagis inventant una història amb els títols (ha de ser breu).

4. Quan hagis practicat la teva història, desmunta la composició artística i demana algú que et gravi tornant a fer-la i explicant la història a l'hora.

És important que es vegin bé els títols dels contes o altres recursos literaris i les portades amb les imatges corresponents.

Per fer el vídeo cal posar l'aparell en horitzontal. Gaudeix d'aquest exemple:


5. Adjunta la foto i el vídeo gravat en horitzontal al formulari.


Penjarem al bloc tots dos arxius i així podreu compartir les vostres lectures amb els altres infants.