dimarts, 21 d’abril del 2020

POEMA D'ABRIL DE MIQUEL MARTÍ I POL

Bon dia bonics i boniques!


Us enrecordeu del llibre "Per molts anys!" de Miquel Martí i Pol? Cada entrada a un nou mes en descobríem el poema corresponent. 

Us ve de gust conèixer el del mes d'Abril?

Doncs aquí us el deixem! 


El repte d'aquesta setmana és que el pogueu saborejar mica en mica, el llegiu i rellegiu cada dia, que us feu molt amigues i amics del diccionari i descobriu aquelles paraules que volen ser properes a vosaltres... i quan ja us hagueu familiaritzat amb el poema, el repte es complica:

Memoritzeu-lo i inventeu gestos amb el cos mentre el reciteu tot utilizant el cos per expressar el que en Miquel Martí Pol ens vol transmetre amb aquest poema. Recordeu fer un forat a la paret amb les vostres veus! Que us escoltin les veïnes i els veïns recitar-lo per la finestra. Potser aconseguiu que qui us escolti cada dia, se l'acabi aprenent també...jejeje. Aquest ja seria un súper repte!!! Creieu que podrieu aconseguir-ho? (És broma..)

ABRIL

Per l'abril,
si cada gota en val mil,
cada rosa en val deu mil
i cada llibre cent mil.

Amb la pluja, roses i llibres
celebrem la festa gran,
que ningú no en quedi fora,
ni els d'ara ni els qui vindran;
els d'ara, per fer patxoca
al costat de l'alt patró,
els qui vindran, per si toca
d'afegir-hi més saó,
perquè sant Jordi se senti
sempre ben acompanyat
i ens ajudi, als uns i als altres,
a poder guanyar el combat
que fa tants segles que dura
i encara no s'ha acabat.

Per això, quan l'abril pinta
tots els marges de color
i fa les nits molt més tèbies
i el cel més encisador,
convé que tots, nois i noies, cantem ben fort la cançó:

Per l'abril, 
si cada gota en val mil,
cada rosa en val deu mil
i cada llibre cent mil.

MIQUEL MARTÍ I POL





Què necessitem que ens envieu? 
1- Un arxiu d'àudio amb la vostra veu fent la primera lectura del poema.
2- Un vídeo amb vosaltres recitant el poema i fent els gestos que us hagueu inventat a l'hora. 
3- Un segon i últim arxiu d'àudio fent una última lectura  del poema, el podeu gravar el mateix dia d'entrega. 

Per què fer dos àudios i un vídeo? Volem que us sentiu i us veieu a vosaltres mateixos com heu millorat la lectura del poema des del primer dia fins l'últim que l'heu anat llegint. Observeu si us escolteu bé, recordeu vocalitzar (obrint la boca) i fer pauses quan veieu punts i comes, i alceu el volum de forma agradable perquè se us escolti bé. Així vosaltres també podeu veure com aneu creixent!! Ja sabeu que sou uns experts en això!!
Gaudiu-lo molt!!!

Important! Data d'entrega: 
1er àudio: 21/04/2020
Vídeo i 2n àudio: prorrogat el 27/04/2020


Recordeu que ho heu d'enviar a: 
ec2na@escolacamins.cat.
ec2nb@escolacamins.cat

Esperem els vostres vídeos i àudios amb molta il·lusió!
Una abraçada!

Les mestres de 2n







FEM UN HORARI

Benvinguts i benvingudes al tercer trimestre!

Re-emprenem un nou trimestre amb nous reptes.

Durant el confinament, és molt important establir un horari que es pugui repetir al llarg dels dies, això ens ajudarà a organitzar-nos i a tenir una rutina.

Quin és el repte que et proposem?


Per treballar els dies de la setmana i organitzar-te millor et demanem que et facis un horari (com el de l'escola o l'agenda) on anotar paraules o enganxar o dibuixar imatges que et recordin la tasca a fer com:

- Lectura
- Treball global
- Exercici físic
- Descans
- Ball
- Jocs de taula
- Mirar el televisor o la tablet
- Cuidar els animals
  ...

Quan el dissenyeu, és convenient, si és possible, mantenir un horari fix i estable en relació a l’hora d’anar a dormir i despertar-se, així com en l’horari dels àpats. Per això us proposem que en el vostre horari podeu afegir les hores d'aquests moments dibuixant un petit rellotge. Recordeu que l'agulla més curta indica les hores, i la llarga, els minuts. Per fer una hora en punt la llarga ha d'estar al 12 i la curta al número de l'hora que voleu posar.





Sempre que us sigui possible, creeu el vostre horari en un full visualment atractiu i divertit. És per vosaltres! 

Quan hagis dissenyat el teu horari, fes una foto i envia-la a ec2012@escolacamins.cat

Endavant!




dijous, 16 d’abril del 2020

RESPOSTA DEL REPTE "JEROGLÍFIC"

La RESPOSTA d'aquest jeroglífic es.....



Felicitats Isona, Júlia, Pau Solà, Zoe, Emma, Gabriel, Felix, Àlex, Quim, Martina Moya, Pau, Cecília, Álvaro i Evan!


Tan bon punt reunim tots els jeroglífics que heu anat fent, us els penjarem en una altra entrada perquè els pogueu anar descobrint. Són molt creatius i originals. 

Gràcies per les vostres aportacions!!!








divendres, 3 d’abril del 2020

2n REPTE MATEMÀTIC: QUI ÉS L'INTRÚS?


Us atreviu a descobrir quin és l'intrús de cada secció d'imatges?

La tasca que us proposem parteix del que s'anomena "QUELIS": Quin és l'intrús? 
Partim de tres propostes on en cada una hi ha quatre formes geomètriques. Us demanem que localitzeu quina d’aquestes figures no comparteix amb les altres una propietat que sí tenen en comú les altres tres. Us animeu?

Ens expliqueu quin creieu que és l'intrús i per què? Creieu que només hi ha un intrús? 
Ens podeu enviar el vostre criteri personal responent a les preguntes del formulari que trobareu a continuació. Clica aquí.

Ep! Penseu en identificar-vos i dir qui sou quan envieu el vostre escrit, audio o comentari. 

Endavant!

QUELI Nº1













QUELI Nº2














QUELI Nº3




















Si us animeu també podeu crear la vostra propia queli. Heu de tenir en compte que heu de posar en joc 4 elements i algún d'ells ha de ser un intrús.

Si voleu ens les podeu fer arribar a: ec2012@escolacamins.cat

Una abraçada



dilluns, 30 de març del 2020

JEROGLÍFIC


El repte d'avui és sobre un jeroglífic. Però recordeu què és un jeroglífic?

Un jeroglífic és un passatemps que consisteix en esbrinar una paraula o frase a partir d'una sèrie d'imatges o signes en un requadre. Els signes poden consistir en lletres, nombres, notes musicals, etc. i per a la construcció de la frase és important tant el seu significat com la posició on es troba. 

A veure si podeu esbrinar el jeroglífic següent:




Des d'aquí us animem a buscar la solució i si us ve de gust també podeu crear un jeroglífic. 


Per crear un jeroglífic heu de:

1- Pensar la paraula que voleu representar.

2- Buscar imatges que ens ajudin a representar-la.

3- Pensar en una pregunta que ens serveixi com a pista.

4- Fer el dibuix del jeroglífic.

5- Enviar-ho a ec2012@escolacamins.cat.

Endavant artistes! Esperem rebre molts jeroglífics. 



















RESPOSTES DEL REPTE "TRIANGLES MÀGICS"

Hola a tothom!

Hem rebut amb molta il·lusió les vostres respostes dels reptes que us vam proposar la setmana passada. Ens agrada molt saber de vosaltres, veure com els aneu resolent i com de bé us ho passeu!

Pel que fa al "Triangle màgic" val a dir que valorem molt la vostra originalitat al fabricar-vos els triangles i també ens ha agradat molt que hagueu escollit fer els de diferents nombres: el triangle del 9, del 10, de l'11..

Tot seguit us pengem les imatges de les diferents solucions del repte, només cal que cliqueu a la següent imatge:


Seguirem penjant les que encara estan de camí.


Per altra banda, aviat us penjarem les diferents cartes que ens heu anat escrivint... Us deixarem uns dies més intrigats per descobrir-les. Encara hi ha infants que ens les esteu enviant i us volem donar més temps perquè gaudiu fent-les sense pressa...

Mentrestant us penjarem en una altra entrada el repte lingüístic d'aquesta setmana. 
En un parell de dies, també podreu veure el matemàtic...

Gaudiu-los molt!!!


dijous, 26 de març del 2020

REPTE MATEMÀTIC: ELS TRIANGLES MÀGICS

Avui us plantegem un nou repte matemàtic.
Heu de posar en joc el vostre coneixement sobre els nombres i utilitzar aquest contingut per a resoldre el següent enigma. Som-hi! 
Col·loca els nombres de l’1 al 6 en els cercles verds de tal manera que sumant els 3 nombres que estiguin en línia recta sumin sempre 9

Sabries fer-ho també per a què sumin 10?

I per a què sumin 11?

I per a què sumin 12?

Per a penjar les solucions al bloc pots:

-Dibuixar els cercles verds .

- Escriure a dins dels cercles verds els nombres corresponents.
- Fer una fotografia del resultat o possibles solucions.

- Enviant-ho a ec2012@escolacamins.cat

D’aquí uns dies publicarem les solucions de les nenes i els nens de la classe de 2nA i 2nB i donarem a conèixer les respostes